Natur och ordspråk 4


En gång ska du vara en av dem som levde för längesedan.
Vill du inte ha mig som jag är - så är det inte mig du vill ha.
Döden är oerhört spännande; därför har jag sparat den till sist.
Jag vill inte sätta världen i brand, bara tända en liten eld i ditt hjärta.
Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon.
Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra.
Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först.
Hur kan en trollslända, som endast lever om sommaren, veta något om vintern?
Det äkta miraklet är inte att gå på vatten eller i luften, utan att vandra på jorden.
En man som ser världen på samma sätt när han är 50 år som när han var 20 år har slösat bort 30 år av sitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0